מאמרים

יחסי ציבור לעורכי דין בפריפרייה – כלי אפקטיבי ומכפיל כוח

לעורכי דין בפריפריה קיימת תחושה שהם אחד מהמגזרים הנפגעים מהקדמה בצורה המשמעותית ביותר. אין אשליה מסוכנת יותר מכך. למעשה, דווקא פריחת אנשי המקצוע בפריפריה היא לדעתי הבשורה האמיתית של השנים האחרונות בישראל, ודווקא הפריצה התקשורתית אותה אנו חווים, מזמנת פריצה כלכלית משמעותית, שרבים לא השכילו לנצלה.
למה אני אומר שמדובר באשליה?

מפני שכולנו מכירים את הסטטיסטיקות והמחקרים המדברים על פערים בין המרכז לפריפרייה, ועל מחיקת המרחקים בעזרת התקדמות הטכנולוגיה שהואצה בעשורים האחרונים. היה לי לקוח שביקש ממני מחירים של הצפון. זה הצחיק אותי. למעשה השירות שלי יכול להביא לו הרבה יותר רווחים משירות דומה במרכז. הוא יכול להפוך להיות עורך הדין הידוע ביותר בחיפה בתחום הפלילי, והמחיר החודשי הצנוע שביקשתי ממנו יהיה פחות מעשירית מהצמיחה החודשית שלו.

אם בתחילת המאה העשרים מסע לתל אביב מהצפון היה עלול לקחת כמה ימים, ובשנות ה-40 והחמישים הפך למספר שעות, היום טיסות לאירופה ולארה”ב לוקחות מספר שעות.
משבר הקורונה הוא דוגמא מצוינת לשינוי במרחק בין הפריפריה למרכז, וכעת, כשניתן להחתים על לקוחות גם בשיחת אונליין – המשמעויות במרחקים משתנות. נכון, אנשים מעדיפים פגישה פנים אל פנים. קשה לעקור הרגלים של אלפי שנים, אבל, המחיר גם הוא משחק פעמים רבות תפקיד חשוב בהחלטה של הלקוח – ופה יש יתרון גדול לפריפריה על פני המרכז.
המציאות מוחקת כביכול את חשיבותו של המומחה המקומי, אבל הפריפריה מציעה עלויות נמוכות ביותר של שכירות, עלויות עבודה בסיסיות ביותר, עלויות מחייה סבירות ביותר לעומת מחירי המרכז. הדבר גורם למקומות המרוחקים רק במעט מהמרכז, להפוך לאטרקטיביים יותר ויותר עבור אנשי מקצועות חופשיים.

הנטייה ללכת על מקומי על פני תל אביב שונה בין תחומי המשפט השונים. בדיני משפחה הנטייה היא ללכת לתל אביב. משרד בתל אביב יכול למתג אתכם גבוה. אנשים שמתגרשים באמצעות עורכי דין הם מראש יותר מבוססים. יש להם נכסים, ויש להם מה להפסיד בתהליך. ככל שאדם עלול להפסיד יותר מתהליך משפטי, כך הוא ייטה לשלם יותר. מעצם הימצאותו של עורך דין בתל אביב – המוניטין שלו עולה. הוא נחשב יותר קשוח, יותר מעודכן – ויותר מוצלח. כמובן שמדובר ברוב המקרים בשטות גמורה.

מצד שני, יש מחיר לריחוק פיזי. עורכי דין בתעבורה לא אוהבים לנדוד בכל הארץ, ולבזבז שעות בפקקים. הם מעדיפים את הלקוחות שלהם מהאזור. פושטי רגל לא רוצים להוציא המון כסף וזמן על נסיעות למרכז. גם בתחום זה של חדלות פירעון – הנטייה היא לבחור עורך דין מקומי, או לפחות בסניף מקומי של עורך דין ארצי. גם בתחום הנזיקין, יש יתרון למקומי על פני התל אביבי. היות ואין הוצאות משפטיות במקרים של תאונה, ויש לעיתים קרובות מגבלות פיזיות כתוצאה ממנה – מעדיפים הנפגעים לחתום עם עורך דין מאזורם. לכן למישור המקומי יש חשיבות מאד גדולה במספר רב של תחומי משפט.

חשוב להדגיש את הכלים הגיאוגרפיים המעולים שיש לפייסבוק בכל הנוגע לפרסום מקומי. ניתן היום לכוון את הפרסום שלכם לא רק לישובים ספציפיים – אלא גם לשכונות ספיציפיות. אני אישית הצלחתי לשלש (!) משרד לא קטן תוך חצי שנה של פרסום בפייסבוק בלבד. מ-30 לקוחות שהוחתמו בחודש בטרם התחלנו את הקמפיין, הוא צמח ל-90 לקוחות בחודש – וזאת תוך חצי שנת עבודה בלבד.
גם לגוגל יש כלים גיאוגרפיים – וגם בו ניתן לעשות שיווק הממוקד אזור וישוב. אלה כלים שיכולים להביא למשרד הפריפריאלי עבודה רבה מאד. קל הרבה יותר להתבלט בעיר בפריפריה, מאשר במרכז.

עורך דין בעיר לא קטנה כמו ראשון לציון, חדרה, נתניה, אשדוד, באר שבע, אילת, או פתח תקווה – אשר מופיע בצורה רציפה במקומונים ובתחנות הרדיו האזוריות שלו, בשלל נושאים מגוונים המופנים במדויק אל קהלי היעד שלו, ייהנה מפריחה כלכלית, תוך שהוא נהנה מעלויות כוללות נמוכות באחוזים רבים מאשר הקולגה שלו במרכז.
ולכן, אני מאד אוהב לקוחות מערים שמחוץ למרכז, ומקיים מסגרות מאד נוחות ואפקטיביות שיכולות להגדיל בצורה משמעותית ביותר את הבולטות של משרד מקומי, ואת האפקטיביות שלו בגיוס לקוחות חדשים.

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מי אני

המייסד והמנכ”ל של חברת “שריר תקשורת”, אוטוריטה מובילה ביחסי ציבור ושיווק לעורכי דין. מביא איתו ניסיון יוצא דופן בעולם יחסי הציבור, השיווק והפרסום. המשיכו לקרוא

צרו קשר

אולי יעניין אותך גם

עוד באותו נושא

דילוג לתוכן